قرین شدن آخرین لحظات زندگی‌ «سامان پوربیرامی» قاری نوجوان با قرآن 
کد خبر: 4166812
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸

قرین شدن آخرین لحظات زندگی‌ «سامان پوربیرامی» قاری نوجوان با قرآن 

قرآن را مایه آرامش و سکینه‌ قلب خود می‌دانست، همان نوجوانی که به حسن اخلاق بین دوستانش مشهور بود و آخرین لحظات زندگی‌اش نیز‌ با تلاوت قرآن در «بخش مراقبت‌های ویژه» قرین شد. 

سلمان پور بیرامی، قاری نوجوان تبریزی

قرآن را مایه آرامش و سکینه‌ قلب خود می‌دانست، همان نوجوانی که به حسن اخلاق بین دوستانش مشهور بود و آخرین لحظات زندگی‌اش نیز‌ با تلاوت قرآن در «بخش مراقبت‌های ویژه» قرین شد. سامان پوربیرامی، قاری نوجوان ممتاز تبریزی بود که روز شنبه، 11 شهریورماه خبر آسمانی‌ شدنش، جامعه‌ قرآنی استان آذربایجان‌شرقی را به سوگ نشاند. به گفته‌ پرستاران بخش آی سی یو، او در آخرین لحظات زندگی‌اش در بیمارستان مرتباً به تلاوت قرآن مشغول بود. 

حسین قربانی، مدیر مجمع قاریان تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به شروع فعالیت‌های قرآنی سامان، قاری نوجوان از سال ۹۵ در مجمع قاریان، گفت: متأسفانه مدتی ایشان به بیماری مبتلا شدند که مداوایشان طولانی شد، البته بهبود یافته بودند و از سال‌ ۹۷ تا کنون در مسابقات مختلف قرآنی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

وی ادامه داد: امسال نیز مردادماه در مسابقات کشوری شوق تلاوت در ساری به‌عنوان نماینده استان در بخش تلاوت تقلیدی استاد منشاوی حضور داشتند که جمعه شب ناگهان حالشان بهم خورده و به آی سی‌ یو منتقل و متأسفانه شامگاه روز شنبه، 11 شهریورماه دعوت حق را لبیک گفتند. 

قربانی، با بیان اینکه سامان پوربیرامی، نوجوانی فوق‌العاده نجیب و باادب بود و بین دوستان نیز همه اذعان به ادب و متانت او داشتند، تصریح کرد: او متخلق به اخلاق بود و در درس‌ها و تلاوتش موفق بود و قطعاً اگر بیماری‌ نبود، درخشش بسیاری در این مسیر معنوی کسب می‌کرد.

عرفان حسن‌زاده، از قاریان جوان تبریزی نیز در این‌باره نوشت: خبر غم‌بار فوت دوست عزیزمان آقا سامان، حال همه‌ را در شامگاه شنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۲ پریشان کرد. سامان جان در طول فعالیت‌های جدی‌ که در مؤسسه داشت، هدفی جز تلاش برای پیشرفت و ارتقای توانمندی‌های خود برای هنر مقدس تلاوت قرآن نداشت و برای این هدف از جان و دل مایه می‌گذاشت.

بنده و تمام دوستان و استاد قربانی شاهد بودیم که این عزیز از دست‌ رفته در تعاملات و برخوردهای خود، چیزی جز ادب، متانت، بزرگواری و حفظ احترام نداشت و ارتباط با او انسان را نسبت به معنویت و رشدیافتگی و نجابتش به تمجید وامیداشت. با شنیدن خبر از دست دادن سامان عزیز، قلب‌هایمان به درد آمد و جان‌هایمان در این مصیبت سوخت. از خداوند متعال برای او رحمت و مغفرت و جنت الاعلی را مسئلت می‌کنیم و برای خانواده محترمش صبر جمیل خواهانیم. پیکر سامان پوربیرامی، قاری نوجوان روز گذشته، 12 شهریورماه بر دوش جامعه‌ قرآنی در وادی رحمت تبریز تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha